A HR digitalizáció korlátai


A technológia gyorsabban fejlődik, mint az ember, ezért a HR lemaradásban van, és nagy lépéseket tesz annak érdekében, hogy a technológia összes előnyét felhasználhassa.


A HR digitalizáció alapvető problémája


A HR az utóbbi években stratégiai ágazattá vált, ezek ellenére nehéz helyzetben van a vállalaton belül, ami arra vezethető vissza, hogy a bevételszerzésben közvetlenül nem vesz részt. Ennek okán, amikor a HR fejleszteni akar, azt elég nehéz eladnia a menedzsmentnek, hiszen a könyvelésben nincsenek bevételi rublikák a HR osztály mellett, csak a kiadás oldalon vannak összegek beírva.


Annak érdekében, hogy a HR átvihesse az akaratát a vezetőségen, nagyon komolyan fel kell készülnie, le kell tennie az asztalra kész stratégiát, koncepciót, üzleti tervet, hatásadatokat, megtérülési számításokat, és így lehet esélye sikerre vinnie a projektet. A HR direkben nem termel, ezért azt kell átadnia, hogy azzal foglalkozik, aki a termelést végzi.


A HR digitalizáció folyamata a HR cégen belüli helyzete következtében alighanem a leginkább megalapozott. Az osztály minden törekvését alaposan körbe kell járnia, és biztosra menni abban, hogy ha eléri, amit akar, az azonnal érezhető lesz a vállalat hatékonyságában.





A HR digitalizáció határai


A HR digitalizáció a technológiai oldalon már képes arra, hogy teljesen autonóm módon bonyolítsa a személyzetfelvételt az elejétől a végéig, az igény észlelésétől, a szempontok összeállításán, a hirdetés megfogalmazásán át, a tesztelésig és a jelölt leszerződtetéséig. Ez adott, az ehhez szükséges hardverre és szoftverre már nem kell várni, elkészültek, bármikor használatba vehetjük őket. De vajon a cégek bíznának-e ennyire a technológiában, és vajon a jelöltek komfortosan éreznék-e a folyamatot?


Hadházi Alexa HR digitalizáció szakértő a HRTV HR digitalizációs körkép című műsorában kifejtette, mi a különbség a digitalizáció és a digitális transzformáció között, milyen lehetőségei és problémái vannak a személyzeti osztály fejlődésének. A digitalizáció nem sokat ér, ha a cég nem integrálja a működésébe, ha a fejlett eszközök és megoldások mellett minden marad a régiben.


A HR digitalizáció alapja az új technológiák ismerete, amihez új szakértelmekre van szükség, talán új munkatársakra, és első lépésben meg kell tanulni azzal gondolkodni, hogy mi lehetne másképp a cégben, mit adhatnánk át úgymond a robotoknak, mit nyernénk ezzel, hol szabadulna fel ember, idő, energia, pénz, hol növekedne a hatékonyság a pontosság vagy a rendszerszemlélet javulásával. A második lépés a dolgozók képzése: megtanítani őket az eszközök használatára, és megértetni velük, miért fontosak ebben az új rendszerben.